cbrc
 
نویسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

روش های مختلف کاشت مو توسط عامل نحوه برداشت گرافت های مو از یکدیگر متمایز شده اند. به طور مثال در روش FUT نحوه برداشت با روش FIT متفاوت است و برداشت موها در روش FUT بصورت یکجا و نواری می باشد در حالی که در روش FIT گرافت های مو بصورت تک واحدی جدا می شوند. بعد از پیدایش روش FIT روش های زیر مجموعه این روش مانند روش SUT در نحوه برداشت گرافت های مو پیشرفت کردند. هرچه برداشت بهتری انجام شود می توان نتیجه بهتری از کاشت مو انتظار داشت.

بهترین روش کاشت مو در ایران و جهان چیست ؟
انتخاب یک روش صرف اینکه جدیدترین روش کاشت موی دنیا یا بومی شده در ایران باشد کاملا اشتباه هست. شاید با جستجوی زیاد در اینترنت به روش کاشت موی FUE به عنوان بهترین روش کاشت مو در جهان برسید، اما آیا واقعا این روش بهترین روش کاشت مو است؟ اگر شرایط برای انجام این روش مهیا نباشد یا متقاضی کاشت مو فرصت انجام کار برای دو روز کامل را نداشته باشد باز هم می توان از این روش به عنوان بهترین روش کاشت مو نام برد ؟

با کمی جستجو شاید تصمیم بگیرید کاشت مو به روش SUT یا FIT را به عنوان بهترین روش کاشت مو در ایران انتخاب کنید. بازم هم باید از خود سوالات قبلی را بپرسید. حتی در مورد روش SUT اگر تبحر کافی در کار با دستگاهی که وظیفه برداشت فولیکول های مو را دارد نباشد بیشترین میزان آسیب به گرافت های مو توسط این روش انجام می شود.

ما برای اینکه تصمیم درست و انتخاب کاملی برای کاشت موی خود داشته باشید همه روش های استاندارد حال حاضر دنیا را جهت انتخاب بهترین روش کاشت مو بررسی کرده ایم.

آیا کاشت مو به روش FUT می تواند کاندید بهترین روش کاشت مو باشد ؟
روش FUT بخاطر جراحی و خونریزی شدید در بین متقاضیان کاشت مو طرفدار کمتری دارد. ولی در بین جراحان و متخصصین کاشت مو کاملا برعکس می باشد. برداشتن نوار یک یا دو سانتی متری حاوی گرافت های مو از پشت سر این امکان را به جراحان کاشت مو می دهد که مهمترین عامل کاشت موی موفق یعنی برداشت خوب را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

بعد از جدا کردن نواری بانک مو می توان توسط میکروسکوپ های بسیار پیشرفته کلینیک خانه سفید با دقت بسیار بالا گرافت های مو را بدون آسیب رسیدن به آن ها جدا نمود. در مرحله بعد کار جراح و پزشک پیوند مو برای کاشت آن ها بسیار راحت تر از روش های زیر مجموعه روش FIT می باشد.

اینفوگرافی کاشت مو به روش FUT
اینفوگرافی کاشت مو به روش FUT
مزایای روش FUT نسبت به سایر روش ها :
سرعت برداشت و کاشت گرافت ها بسیار بالاتر از روش های دیگر است و این امر با عث می شود گرافت ها کمتر با خشکی مواجه شوند؛
واحد های فولیکولی کاملا توسط میکروسکوپ قابل شناسایی هستند و جدا می شوند؛
آسیب به گرافت ها بسیار پایین تر است؛
کیفیت واحدهای فولیکولی بالاتر است؛
کل مراحل برداشت و کاشت در یک روز انجام می شود؛
هزینه انجام این عمل کمتر است؛
جهت برداشت نواری می توان پشت سر را کوتاه نکرد, البته بهتر است این کار انجام شود.
حتما بخوانید
مقایسه ساده روش های مختلف کاشت مو
معایب روش FUT در باقی ماندن جای اسکار و خونریزی بیشتر نسبت به سایر روش ها خلاصه می شود. البته بخاطر وجود جای اسکار باید موهای پشت سر را برای پنهان کردن آن همیشه بلند نگه داشت.

انتخاب بین جراحی و عدم جراحی در کاشت مو کاملا به خودتان بستگی دارد و زمانی که شما امکان کاشت مو به روش FIT را داشته باشید، جراح شما را اجبار به انجام روش FUT نمی کند. اما در نظر داشته باشید کاشت مو در حالت برابر و تجربه و مهارت یکسان جراح با روش FUT بهتر انجام می شود.

کلیک کنید برای مطالعه دقیق و کامل در مورد کاشت مو به روش FUT

آیا کاشت مو به روش FIT می تواند کاندید بهترین روش کاشت مو باشد ؟
کاشت مو به روش FIT نسبت به روش FUT مزایایی دارد که در بین متقاضیان کاشت مو بسیار محبوب شده است. در این روش جراحی انجام نمی شود. یعنی برش نواری از پشت سر (بانک مو) نداریم. برداشت در این روش کاشت مو بصورت تک تک انجام می شود و این امر زمان انجام برداشت را خیلی طولانی تر می کند.

در این روش ابتدا فولیکول های مو بصورت جداگانه از پشت سر جدا می شوند و در مرحله بعد در قسمت بدون مو کاشته می شوند. به دلیل کندی در برداشت گرافت ها ممکن است اگر به تعداد زیادی گرافت مو جهت پوشش منطقه بدون مو داشته باشیم کار دو روزه انجام شود.

مهمترین مزایای کاشت مو به روش FIT :
در کاشت مو به روش FIT برای برداشت گرافت های مو جراحی انجام نمی شود؛
درد و خونریزی بسیار کمتری نسبت به روش FUT دارد؛
عدم وجود جای اسکار در نتیجه امکان کوتاه کردن موهای پشت سر (محل بانک مو)
اینفوگرافی کاشت مو به روش FIT
اینفوگرافی کاشت مو به روش FIT
مهمترین معایب کاشت مو به روش FIT :
به دلیل برداشت نقطه ای امکان آسیب رسیدن به گرافت های مو بیشتر است؛
تخریب بانک مو در این روش نسبت به روش FUT بیشتر است؛
مدت زمان انجام کار بیشتر از روش FUT است؛
هزینه انجام روش FIT بیشتر از روش FUT است؛
حتما باید موی سر را کوتاه کرد.
در صورتی که متقاضی کاشت مو بانک موی قوی و مناسبی داشته باشد و پوست سر او کشش لازم برای FUT را نداشته باشد، جراح برای متقاضی کاشت مو به روش FIT را انتخاب می کند، اما در کل تصمیم نهایی با اوست که روش کاشت موی خود را انتخاب کند.

آیا کاشت مو به روش SUT بهترین روش کاشت مو است ؟
کاشت مو به روش SUT روشی جدیدتر از روش FIT می باشد که فقط در نحوه برداشت فولیکول های مو متفاوت می باشد. در کاشت مو به روش SUT برداشت توسط دستگاه انجام می شود. این امر باعث می شود سرعت برداشت بالاتر رود، اما در عین حال درصد آسیب رسیدن به گرافت های مو افزایش می یابد.

یکی دیگر از مهمترین معایبی که به این روش وارد شد، غیر بهداشتی بودن لوله های انتقال فولیکول های مو بود که این مسئله را می توان با استفاده از لوله های یکبار مصرف جبران کرد.

هرچه میزان دقت در برداشت فولیکول های مو افزایش یابد لذا می توان کاشت موی بهتری را توقع داشت. در روش FIT اگر بتوان دقت در برداشت فولیکول های مو را افزایش داد معایب این روش به حداقل می رسد. همین مسئله در روش SUT هم صادق است. اگر بتوان فولیکول های مو را با دقت بالا برداشت کرد، با توجه به اینکه سرعت برداشت هم افزایش یافته است پس روش کاشت موی SUT می تواند کاندید بهترین روش کاشت مو باشد. اما این مسئله کامل در گرو برداشت با دقت بالا و استفاده از لوله های یکبار مصرف جهت انتقال فولیکول های مو به دستگاه SAFER می باشد.

کاشت مو به روش ترکیبی در بوته آزمایش بهترین روش کاشت مو
در کاشت مو به روش ترکیبی برداشت مو به دو روش FUT و FIT انجام می شود. به این صورت که ابتدا بوسیله برداشت نواری و روش FUT بیشترین حجم قسمت بدون مو کاشته می شود و سپس برای ایجاد تراکم بالاتر بوسیله برداشت فولیکولی و روش FIT بین موهای کاشته شده گرافت های بیشتری اضافه می گردد.

حتما بخوانید
معایب ، مزایا و هزینه ترمیم مو به روش HRT
این روش فقط برای افرادی انتخاب می شود که احتیاج به تعداد گرافت بسیار زیادی برای پوشش منطقه بدون موی خود دارند. با توجه به اینکه این روش ترکیبی از دو روش FIT و FUT می باشد، لذا همه مزایا و معایب این دو روش را همزمان شامل می شود.

کاشت مو به روش BHT برای چه کسانی انجام می شود ؟ آیا این روش بهترین روش کاشت مو است ؟
کاشت مو به روش BHT همانطور که در مقاله مربوط به خود کامل توضیح داده شد همان روش FIT است، با این تفاوت که برداشت فولیکول های مو از سایر قسمت های بدن نیز انجام می شود. این روش برای کسانی انتخاب می شود که بانک موی مناسبی در پشت سر خود ندارند و برداشت گرافت های مو از سایر قسمت های بدن برای ایجاد تراکم بالاتر استفاده می شود. لذا اگر متقاضی کاشت مو بانک موی مناسبی داشته باشد انجام این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود.

جهت برداشت مو می توان از موهای سینه، ران و پشت کمر استفاده کرد و به تراکم موها افزود، اما این مقدار مو بسیار محدود است و نمیتوان فقط با برداشت فولیکول های مو از بدن کاشت موی موفقی داشت.

با اینکه بهترین موی سازگار با پوست سر خصوصا از نظر رشد مو، موهای ریش می باشد اما به دلیل ایجاد اسکار و جای زخم هنگام برداشت در ناحیه ای که به زیبایی انسان مربوط است، از این قسمت برداشت انجام نمی شود.

همانطور که قبلا گفته شد این روش فقط برای افرادی مناسب است که اولا موی مناسب و قابل برداشت در ناحیه بانک موی بدن خود داشته باشند، دوما بانک موی پشت سر آن برای پوشش کامل منطقه بدون مو کامل نباشد. پس اصرار بر انجام این روش کاملا غیر علمی و ناعاقلانه خواهد بود.

کاشت مو به روش میکرو اف آی تی (MFIT) آیا بهترین و جدیدترین روش کاشت مو است ؟
جراح کاشت مو در پیوند مو به روش میکرو اف آی تی (MFIT) جدیدترین تکنولوژی برداشت مو را به روش FIT استفاده می کند. در روش میکرو FIT جراح از ابزارهای بسیار دقیق تر و ظریف تر برای برداشت مو استفاده می کند و همین امر سبب ظاهر بسیار عالی و عوارض کمتری نسبت به روش FIT می شود.

در کاشت مو به روش MFIT همه مزایای روش FIT وجود دارد اما معایب آن کمتر شده است. شاید عیب بزرگ روش MFIT هزینه بالای انجام این روش می باشد. به طور کلی روش MICRO FIT نسبت به روش های FIT و SUT برتری بسیار زیادی دارد. حتی امکان کاشت مو بدون تراشیدن سر هم در این روش وجود دارد.

این روش تقریبا برای افرادی مناسب است که بانک موی بسیار قوی و امکان برداشت ظریف فولیکول های مو برای آن وجود داشته باشد. پس انتخاب این روش هم برای کاشت مو مستقیما توسط پزشک متخصص انجام خواهد شد.

نتیجه گیری :
با توضیحاتی که داده شد احتمالا به این نتیجه رسیده اید که هیچ روش کاشت مویی را نمی توان به طور قطع به عنوان بهترین روش کاشت مو انتخاب کرد. متخصص کاشت مو با معاینه و مشاوره اولیه نهایت تلاش خود را می کند که تمامی موارد جهت انتخاب روش مناسب کاشت موی شما انتخاب کند.

اگر به توصیه های مشاور خود کاملا اعتماد کنید نتیجه بهتری از کاشت موی خود خواهید گرفت. فقط زمانی که همه موارد برای انجام کاشت مو به هر روشی فراهم است شما می توانید با سلیقه خودتان روش کاشت مو را انتخاب کنید. در صورتی که پزشک معالج و متخصص شما روشی را با دلیل و منطق به شما پیشنهاد داد و مناسب شما دانست بهتر است به توصیه او عمل کنید. اما در کل انسان آزاد آفریده شده و حق انتخاب کامل با شماست، فقط شاید با انتخاب نادرست نتیجه کاشت مو خلاف تصور شما باشد. 

 منبع : خانه سفید 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ شهریور ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۴۶:۱۷ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب