cbrc
 
نویسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

چرا موتور کولر گازی از کار می افتد؟ این سوالی است که در ذهن بسیاری از افراد شکل می گیرد که جواب های گوناگونی برای آن وجود دارد. استفاده از کولر گازی در حال حاضر به عنوان یک وسیله ضروری در فصل گرم سال و همچنین مناطق جنوبی کشور تبدیل شده است. کولر گازی پس از کار کردن طولانی ممکن است در اثر بروز نقص هایی دیگر آن کارایی قدیم را نداشته باشد که باید نسبت به برطرف کردن آن اقدام نمود.
دلایل مختلفی برای از کار افتادن موتور وجود دارد که باید قبل از انجام هر کاری به بررسی این موارد در کولر گازی پرداخته شود. موتور کولر به عنوان یکی از اصلی ترین و البته گران قیمت ترین قطعات موجود در کولر گازی محسوب شده که سوختن و از کار افتادن آن می تواند باعث ضرر های مالی زیادی شود. البته بسیاری از دلایل خرابی موتور کولر به سادگی قابل رفع هستند و با هزینه کم می توان نسبت به پیشگیری و رفع آن اقدام نمود.
در این مطلب به بررسی و پاسخ های موجود برای این سوال که دلایل از کار افتادن موتور کولر گازی چیست خواهیم پرداخت که با مطالعه آن علاوه بر آگاهی کامل می توان از بروز آن پیشگیری کرد.
در تهیه این نوشته از متن تعمیر کولر گازی تهویه گستر راگا و خدمات مشابه در سایت Ipemdad به عنوان مراجع معتبر در این حوزه استفاده شده است.

چرا موتور کولر گازی از کار می افتد
دلایل از کار افتادن موتور کولر گازی
دلایل از کار افتادن موتور کولر گازی کاملا متفاوت بوده و این موارد معمولا در نتیجه عدم توجه به سرویس کردن کولر و یا موارد دیگر ممکن است رخ دهند که برخی از آن ها عبارتند از :
کثیف شدن قسمت کویل کولر
کثیف شدن قسمت کویل کولر شاید یکی از پاسخ های این سوال که به چه دلیل کولر گازی از کار می افتد؟ باشد که معمولا به عنوان یکی از شایع ترین دلایل خاموشی موتور و از کار افتادن آن محسوب می شود. کویل کولر به عنوان یکی از قطعات مهم در سیستم تهویه به شمار می رود که وظیفه اصلی این دستگاه خنک کردن می باشد.
معمولا پس از گذشت زمان گرد و غبار و رسوبات مواد معدنی بر روی آن جمع می شود که در نتیجه این عمل تهویه هوا به خوبی صورت نمی گیرد. این مشکل باعث افزایش فشار و دما بر روی کویل می شود که در نهایت باعث از کار افتادن موتور کولر خواهد شد.
بسته شدن مسیر مکش هوا
از دیگر پاسخ هایی که می توان به سوال چرا موتور کولر گازی از کار می افتد؟ داد بسته شدن مسیر مکش هوا می باشد. بسته شدن مسیر مکش هوا می تواند باعث افزایش فشار و گرما در قسمت موتور کولر شود که در نهایت باعث از کار افتادن آن خواهد شد.
شارژ بیش از حد گاز کولر
شارژ بیش از حد کولر گازی می تواند پاسخ دیگری برای این سوال که چرا موتور کولر گازی از کار می افتد؟ باشد که معمولا پس از شارژ مجدد کولر رخ می دهد. معمولا پس از خالی شدن گاز کولر نیاز است تا مجدد نسبت به شارژ آن اقدام شود که البته اگر میزان شارژ گاز بیش از حد نیاز کولر باشد باعث از کار افتادن و توقف موتور کولر خواهد شد.
کاهش گاز کولر در نتیجه نشتی
پاسخ دیگری که می توان برای سوال چرا موتور کولر گازی از کار می افتد؟ یافت، کاهش گاز کولر در نتیجه نشتی می باشد. گاز کولر به طور کلی باید به اندازه استاندارد درون کولر موجود باشد و هر گونه کاهش و یا افزایش آن می تواند باعث آسیب به کولر شود. کاهش گاز کولر در اثر نشتی باعث افزایش مصرف انرژی توسط موتور جهت خنک کردن محیط شده که در نهایت باعث از کار افتادن آن می شود.
• بروز نوسانات برق و مشکلات الکتریکی
بروز نوسانات برق و مشکلات الکتریکی شاید یکی از عمده پاسخ های موجود برای این سوال که چرا موتور کولر گازی از کار می افتد؟ باشد. بهتر است بدانید که نوسانات برق و مشکلات الکتریکی می تواند باعث آسیب جدی به کولر و سایر وسایل الکتریکی شود. تمامی دستگاه های موجود در منازل مانند کولر برای استفاده از ولتاژ 220 ثابت ساخته شده اند که در صورت افزایش و یا کاهش آن می تواند باعث صدمات جدی به وسیله برقی شود.
• کافی نبودن روغن موتور کولر
از دیگر پاسخ هایی که می توان برای این سوال که چرا موتور کولر گازی از کار می افتد؟ پیدا کرد کافی نبودن روغن موتور کولر خواهد بود. همانطور که می دانید روغن وظیفه روان کنندگی را در موتور ایفا می کند و در صورت کافی نبودن آن اصطکاک بین قطعات افزایش پیدا کرده و در نهایت باعث از کار افتادن موتور کولر می شود.


چرا موتور کولر گازی از کار می افتد

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۰۵:۴۶ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب