cbrc
 
نویسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

علائم بیش فعالی چیست؟

همه بچه ها در حین مبارزه برای توجه، گوش دادن و دنبال کردن مسیرها، نشستن، و یا صبر کردن به نوبت خود. اما برای بچه های مبتلا به بیش فعالی، مبارزات سخت تر است و بیشتر اتفاق می افتد.

 

کودکان مبتلا به بیش فعالی ممکن است علائمی از یک، دو یا هر سه این دسته را داشته باشند.این علائم بیش فعالی عبارتند از:

 

بی توجهی کودکانی که بی توجه هستند (به راحتی حواس پرت شده) مشکل توجه خود را تمرکز می کنند، تمرکز می کنند و مشغول انجام کار هستند. ممکن است آنها به مسیرها گوش ندهند، ممکن است از جزئیات مهم دست بردارند و ممکن است آنچه را که شروع می کنند را تمام کنند. آنها ممکن است فریاد زده باشند یا بیش از حد خجالت بکشند. آنها ممکن است غافلگیرانه یا فراموشکار باشند، و مسیرهای خود را از دست بدهند.

بیش فعال. کودکانی که بیش از حد فعالیت می کنند بی قرار هستند، و به آسانی خسته می شوند. آنها ممکن است مشکل نشستن ، و یا آرام ماندن را داشته باشند. آنها ممکن است از طریق عجله و اشتباه بی پروا به نحوی عمل کنند که کار  دیگران را مختل کند.

کودکانی که دچار پرخاشگری هستند قبل از تفکر سریعا عمل می کنند. آنها ممکن است چیزهایی را بدون درخواست مجوز انجام دهند، چیزهایی را انتخاب کنند که خودشان نیستند یا در مواردی که خطر زیاد است، عمل کنند. آنها ممکن است واکنش های عاطفی ای داشته باشند که برای این وضعیت بیش از حد شدید است.

 

بیش فعالی چگونه تشخیص داده می شود؟

اگر فکر می کنید فرزند شما دارای بیش فعالی است، یک وقت ملاقات با دکتر فرزندتان بگذارید. دکتر می تواند در صورت نیاز به روانپزشک کودک  ارجاع دهد.

 

برای تشخیص بیش فعالی، پزشکان با در نظر گرفتن سلامت، رفتار و فعالیت فرزند شروع می کنند. آنها با والدین و بچه ها درباره چیزهایی که متوجه شده اند صحبت می کنند. پزشک شما ممکن است از شما بخواهد چک لیست مربوط به رفتار فرزندتان را تکمیل کند و ممکن است از شما بخواهید معلم کودک ، نیز چک لیست ارائه دهد.

 

پس از جمع آوری این اطلاعات، پزشکان بیش فعالی  را تشخیص می دهند اگر

 

ناراحتی، اضطراب و یا تکانشگری کودک، فراتر از آنچه که برای سن آنها معمول است، بالاتر باشد

رفتارها از زمانی که کودک کم س تر بود، ادامه داشته باشد

اختلال در فعالیت، بیش فعالی و تکانشگری، کودک را در مدرسه و در خانه تحت تاثیر قرار دهد.

 

بسیاری از کودکان مبتلا به بیش فعالی نیز دارای مشکلات یادگیری، رفتارهای مخالف و خسته کننده، یا مشکلات روحی و روانی هستند. پزشکان معمولا این را با بیش فعالی درمان می کنند.

 

بیش فعالی چگونه درمان می شود؟

درمان بیش فعالی معمولا شامل موارد زیر است:

 

دارو:  این توانایی مغز را به توجه، کم کردن سرعت و استفاده از کنترل بیشتر کنترل می کند.

درمان رفتاری درمانگران می توانند به بچه ها کمک کنند مهارت های اجتماعی، عاطفی و برنامه ریزی را که با بیش فعالی عقب مانده است، گسترش دهند.

مربی والدین. از طریق مربیگری، والدین بهترین راه برای پاسخ دادن به مشکلات رفتاری که بخشی از بیش فعالی هستند را یاد می گیرند.

پشتیبانی مدرسه و معلمان می توانند به کودکان مبتلا به بیش فعالی کمک کنند و بیشتر از مدرسه لذت ببرند.

درمان مناسب به بهبود بیش فعالی کمک می کند. والدین و معلمان می توانند بچه های کم سن تر را در مدیریت توجه، رفتار و احساسات خود تربیت کنند. همانطور که آنها رشد می کنند، بچه ها باید یاد بگیرند که توجه و کنترل خود را افزایش دهند.

 

هنگامی که بیش فعالی درمان نشود، ممکن است منجر به عزت نفس پایین، افسردگی، رفتار مخالف، نارضایتی مدرسه، رفتار ریسک پذیری یا درگیری خانوادگی شود.

 

والدین چه کار می کنند؟

اگر کودک شما با بیش فعالی تشخیص داده شود:

 

در گیر شدن: در مورد بیش فعالی همه چیز را بدانید. درمان را که ارائه دهنده خدمات بهداشتی کودک شما را توصیه می کند، دنبال کنید. تمام مراحل توصیه شده برای را درمان نگه دارید.

فرزند شما داروهای بیش فعالی مصرف می کند، همیشه آن را در زمان و دوز معین به فرزند خود بدهید. داروها را در یک مکان امن نگه دارید.

با مدرسه فرزندتان کار کنید. اگر کودک شما یک IEP داشته باشد، از معلمان بپرسید. اغلب با معلمان ملاقات کنید تا ببینید که فرزند شما چگونه کار میکند. با هم کار کنید تا به فرزندتان کمک کنید

 

علل بیش فعالی  چیست؟

روشن نیست که علت اختلال مغز در بیش فعالی  چیست. شواهد قوی وجود دارد که بیش فعالی بیشتر به ارث برده می شود. بسیاری از کودکان مبتلا به بیش فعالی  دارای والدین بیش فعال هستند.

 

بیش فعالی می تواند با دریافت درمان، غذا خوردن سالم، خواب و ورزش کافی، و والدین حمایتی که می دانند چگونه به بیش فعالی پاسخ دهند، می تواند بهبود یابد.

منبع: علت بیش فعالی، کلینیک ری را 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۳:۰۶ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب