cbrc
 
نویسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

کار کردن به عنوان میکاپ آرتیست و آرایشگر حرفه ای مو و...، یک شغل بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد، مخصوصا اینکه این روزها، درآمد حاصل از این کار بسیار زیاد به نظر می رسد و خیلی ها دوست دارند که این حرفه را در پیش بگیرند. اما همان طور که می دایند، هر کاری نیاز به داشتن یکسری ملزومات از قبل دارد و فقط از روی علاقه صرف، نمی توان قدم در این مسیر گذاشت.

با "زیبامون دات کام" همراه باشید تا شما را با پیش نیازها و ملزومات حرفه آرایشگری زنانه و مردانه آشنا کنیم.

 

مهارت های شخصی
آرایشگری یک حرفه پرزحمت است که با انتظارات افراد دیگر (یعنی مشتری ها) سروکار دارد و از طرفی، نیاز به میل به آگاهی در این زمینه دارد. به طور کلی می توان گفت که شما قبل از شروع حرفه آرایشگری، بهتر است موارد زیر را در خود چک کنید تا ببینید می توانید یک آرایشگر حرفه ای شوید یا نه؟

نکته: اگر بیشتر این موارد را داشته باشید، احتمالا شما یک آرایشگر ذاتی هستید!.

1. میل به آموختن در زمینه زیبایی (بهداشت و مراقبت های زیبایی تخصصی و...) و آشنایی با ابزار و لوازم آرایشی گوناگون.

2. قدرت یادگیری سریع.

3. داشتن قدرت خلاقیت، تجسم و قوه خیال قوی.

4. داشتن ظرافت در انجام کارهای دستی.

5. ارتباط برقرار کردن با دیگران و قدرت فهم دقیق از خواسته های آنها.

6. تحمل فشار کار (بیشتر شغل آرایشگری به صورت ایستاده است که باید بتوانید مدت طولانی سرپا بایستید).

7. و در آخر، میل زیاد برای به روز بودن و دریافت آموزش های جدید و جدیدتر (تقریبا هر روزه) تا از دنیای مد عقب نمانید.

 

آرایش چشم اسموکی و رژلب صورتی

 

گذراندن دوره های آموزشی
چیزی که در کشور ما برای شروع حرفه آرایشگری لازم است، داشتن مدرک مربوط به گذراندن دوره های آموزشی حرفه آرایشگری به صورت مقدماتی و حرفه ای در آموزشگاه های رسمی سازمان فنی و حرفه ای است که در همه شهرها و شهرستان ها وجود دارند. اما باید بدانید که این مدرک، فقط پایه و مقدمات آموزش های آرایشگری است و در واقع به نوعی، مجوز کار و شروع فعالیت آرایشگری است. برای حرفه ای شدن در شغل، حتما به مراکز آموزشی پیشرفته سر بزنید و دوره های تکمیلی را زیر نظر مدرسان معروف و کاربلد، بگذرانید.

البته رشته های آموزشی در دوره تحصیل هنرستان های کار و دانش تحت عنوان رشته آرایش و پیرایش زنانه و پیرایش و ترمیم موی مردانه نیز وجود دارد که در صورت علاقه، می توانید این حرفه را از این روش هم شروع کنید. همچنین به تازگی در دانشگاه علمی و کاربردی هم رشته های مربوط به آرایشگری در حوزه زنانه و مردانه ایجاد شده است که امکان تحصیل آکادمیک این حرفه را فراهم کرده است.

 

شغل آرایشگری حرفه ای

 

کیت ابزار آرایشگری
این کیت را هر کسی با توجه به آموزش هایی که می بیند و مهارت هایی که دارد، می تواند به صورتی کاملا متفاوت از دیگران تعریف کند. اما اگر مبتدی هستید، مسلما چیزی که در آموزشگاه های مهارت آرایشگری از شما خواسته می شود که تهیه کنید، مورد قبول تر است و برای شروع، کفایت می کند.

 

لوازم آرایش

 

آشنایی با اصول پایه میکاپ و گریم
و اما یکی از مهم ترین پیش نیازهای حرفه آرایشگری، آشنایی با اصول اولیه میکاپ و گریم صورت است. شما اطلاعات مربوط به این موضوع را می توانید از طریق مطالعه کتاب ها و مقالات مربوط به آن به دست بیاورید تا بعدها بتوانید در زمینه زیبایی شناسی و مهارت های گریم و صورت شناسی، از آنها استفاده نمایید.

 

یادگیری و یادگیری بیشتر
یادگیری در حرفه آرایشگری، هرگز به پایان نمی رسد. هر روز، مدل های بیشتر و جدیدتری ارائه می شوند که شما نباید از آنها عقب بمانید و باید بعد از گذراندن دوره های آموزشی هم به فکر یادگیری بیشتر باشید. برای این منظور می توانید کلاس های گروهی آموزشی آرایشگری حرفه ای را هر چند وقت یکبار شرکت کنید و همچنین آموزش های آنلاین در اینترنت و فضای مجازی هم می تواند یکی از بهترین منابع آموزشی برای شما باشد.

 

رژلب در کنار لپ تاپ

 

درآمد و آینده شغلی
برای این شغل با توجه به مهارت، نام آشنایی و سابقه فعالیت شما، می توان از ماهی یک میلیون تومان تا 5 میلیون تومان و حتی بیشتر، درآمد در نظر گرفت. اما آینده شغلی را می توان با توجه به علاقه، فعالیت و سرمایه ای که هرکسی دارد، کمی متفاوت در نظر گرفت.

بیشتر افرادی که تازه وارد شغل آرایشگری می شوند، در ابتدا ترجیح می دهند که به عنوان دستیار یا همکار، با آرایشگرانی که تجربه بیشتری دارند، فعالیت کنند و بعدا، اقدام به افتتاح یک آرایشگاه شخصی بکنند.

با توجه به اینکه حوزه فعالیت های آرایشگری مردانه و زنانه با یکدیگر تفاوت دارد، درآمد و نحوه آموزش و یادگیری این شغل هم در آنها متفاوت است. در حوزه آرایشگری مردانه، بیشتر پیرایش و حالت دادن و رنگ کردن موها، مراقبت از پوست و مو آموزش داده می شوند اما در حوزه زنانه، وسعت قعالیت های آرایشگری بیشتر است و به آرایش، پاکسازی، ناخن کاری، اپیلاسیون و... نیز مربوط می شود.

شما با توجه به علاقه و استعدادی که دارید، می توانید فقط در یک یا 2 زمینه خاص آموزش ببینید و مهارت پیدا کنید که در نوع خود، جالب است.

منبع: zibamoon.com

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۱:۱۸ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب