cbrc
 
نویسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است


براساس گزارش مرکز مطالعاتی «انجمن کار و پژوهش های شغلی » انگلستان حرفه «آرایشگری و زیباسازی » یکی از چهار شغل بسیار پرطرفدار است که بنا به شرایط زمانه بسیار مورد توجه قرار گرفته است .
بر اساس این گزارش حرفه های دیگری که نیازهای دنیای مدرن آنها را پر رونق ساخته «انسان های معروف و ستاره ها»، «مشاوران مدیریت » و «متخصصان کامپیوتر و شبکه » هستند. گزارش «شغل های مورد توجه » این موسسه یادآور حرف های ناپلئون است که قرن ها پیش انگلیسی ها را افرادی صرفا به دنبال زیبایی و نامناسب برای جنگ نامیده بود می اندازد.
مساله مهم امروز در اکثر مردم انگلستان «اعتماد به نفس » است و این مساله باعث می شود که بسیاری از مردم برای مراجعه به آرایشگرها، متخصصان زیبایی ، مشاوران پوست و مو و حتی مشاوران لباس پوشیدن رغبت زیادی داشته باشند. در این گزارش آمده است که بسیاری از مردم حالا به نوع مدل موهای خود و آراسته بودن موهای خود اهمیت می دهند و حتی در ملاقات های کاری خود احساس می کنند که این مساله بسیار تاثیرگذار است .
در شش سال اخیر تعداد اماکن و مغازه های ثبت شده زیبایی ،آرایشگری و متخصصان پوست بیشتر از هر شغل دیگری بوده است . به گفته جین فارکو متخصا پژوهش های شغلی موسسه «فکر برتر کاری » مردم انگلستان اخیرا به «اهمیت ظاهر» خود در حیطه های زندگی شخصی و شغلی پی برده اند و گرایش بیشتری به این مسائل پیدا کرده اند.
بر اساس گزارش منتشر شده تعداد آرایشگرهای انگلستان در دهه نود 302 درصد و در پنج سال اول هزاره جدید 247 درصد رشد داشته است و در حال حاضر در کل جزیره حدود 145 هزار نفر آرایشگر مشغول به کار هستند. تعداد متخصصان زیباسازی ناخن و تکنسین های ناخن در انگلستان هم از 1300 نفر در سال 1970 به بیش از ده هزار نفر در سال 2003 رسیده است .
بیلی کلارک ، آرایشگر بسیار معروف انگلیسی این گونه از گزارش استقبال می کند: «این گزارش نکات مثبت زیادی دارد، در واقع این گزارش آن چیزی را که ما حس می کردیم به صورت آماری و مستدل اعلام کرده است . به نظر من حرفه آرایشگری یک شغل فوق العاده است . واقعا در کدام شغل دیگری شما ده بار در طی روز می شنوید که یک نابغه و یک هنرمند هستید?»
دانیل گالوین ، متخصا رنگ مو که پرنسس دایانا یکی از مشتریان معروف او در سال های گذشته بوده هم می گوید: «حالا همه مردم ، چه زن و چه مرد، به فکر موهای خود هستند و در طول روز بارها به وضعیت موهای خود در آیینه نگاه می کنند و این موضوع برای آنها خیلی مهم است .
اما همه فعالان در حیطه های علوم اجتماعی با این اتفاق موافق نیستند. پروفسور پیتر نولان متخصا علوم اجتماعی و روابط اقتصادی دانشگاه لیدز می گوید: «این مساله باعث می شود که بسیاری از دانش آموزان مدارس بخواهند که آرایشگر شوند. این مسائل تبلیغ کاذبی برای یک شغل فراهم می کنند که سایر امکانات شغلی را از ذهن نوجوان ها و جوان ها خارج می کند».

منبع:magiran.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۰:۰۰ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب