cbrc
 
نویسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

استخدام بهیار

https://digibonyan.com/es/jobs

بر حسب گزارش ‌های فرستاده شده، در دولت یازدهم با پیشرفت چهل برابری تعداد موسسات دانش ‎بنیان تایید صلاحیت شده رو برو هستیم که این پیشرفت قابل توجه به علت های گوناگونی مانند تدوین و اصلاح آیین ‌نامه‌ ها و دستورالعمل‎ ها با هدف فعال کردن ظرفیت ‎های قانون، ایجاد سطح بالای تعامل با دستگاه‌ ها و نهادهای مربوطه، اطلاع ‎رسانی و اعتماد سازی قسمت خصوصی کشور، تامین و تزریق به هنگام منابع مالی و ایجاد زیر ساخت ‌های عملیاتی می باشد.

تصویب قانون حمایت از شرکت‌ ها و موسسات دانش‌ بنیان در سال 89، ظرفیت ‌های حمایتی مناسبی برای پیشرفت و رشد این موسسات پیش بینی شد که به علت های گوناگونی تا سال 92، اجرای جدی این قانون به تعویق افتاد.

دولت یازدهم برای عملیاتی و اجرایی‎ سازی این قانون متمرکز شده است، به‎ این دلیل در اولین قدم خود اینگونه شرکت ها را مورد شناسایی و ارزیابی قرار داد. تا آخر سال 92، فقط 52 شرکت توانستد تایید صلاحیت بگیرند که با پیشرفت بیست و هفت برابری در آخر سال 93 به حدود هزار و پانصد شرکت رسیدند و تا بهمن 94 تعداد موسسات دانش ‌بنیان به میزان دو هزار و صد واحد رسید. بالاترین سهم از شرکت‎ های دانش ‌بنیان مربوط به حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات، اپتیک و سخت ‎افزارهای کامپیوتری، برق و کنترلی و الکترونیکی است.

نوپا بودن دیگر حوزه‌ ها مانند؛ تکنولوژی های همگرا ((NBICS)) سبب شده که به لحاظ تعداد موسسات دانش ‌بنیان کمتر از دیگر حوزه ‌ها باشند، ولی به تازگی، در این حوزه‌ ها هم پیشرفت چشمگیری داشته ‎ایم و انتظار می ‎رود تا پنج سال آینده میان تعداد موسسات دانش ‌بنیان در همه ی حوزه تکنولوژی های همگرا توازن ایجاد شود. با حمایت‌ های انجام شده، شرکت‎ های دانش ‌بنیان تا به حال برای حدود سی و پنج هزار نفر اشتغال زایی کرده است و با درآمدی بالغ بر هفتاد هزار میلیارد ریال، پیشرفت قابل توجهی را داشته است.

پیشرفت چهل برابری شرکت ‎های دانش ‎بنیان و عبور از مرز دو هزار و صد شرکت تایید صلاحیت شده، عبور از مرز هفتاد هزار میلیارد ریال فروش موسسات دانش ‌بنیان، نهادینه سازی حمایت برای برخورداری از معافیت مالیاتی 27 برابری موسسات دانش‎ بنیان و نهادینه ‎کردن حمایت برای برخورداری از معافیت عوارض گمرکی موسسات دانش‎ بنیان از اصلی ترین اتفاقات اصلی در حوزه ایت شرکت ها می باشد.

همین طور با داشتن محدودیت ‎های مالی دولت در تامین منابع، تخصیص پانصد میلیارد دلار به صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت موسسات دانش‌ بنیان و عبور از مرز سی و پنج هزار نفر اشتغال مستقیم در این شرکت علیرغم رکود در فعالیت واحد های صنعتی و خدماتی و همچنین کامل کردن آیین ‎نامه ‎های قانون حمایت‎ از شرکت ‎های دانش‌ بنیان و زمینه ‌سازی برای حضور جدی کمپانی های متوسط و بزرگ صنعتی در زمینه دانش ‌بنیان، تدوین و اجرایی ‎سازی آئین ‎نامه تسهیلات نظام وظیفه تخصصی برای اشخاص فعال در این نوع موسسات و نهاد سازی و مشارکت قسمت خصوصی در فرآیند ارزیابی و پیشرفت توانمندی موسسات ‎های دانش‎ بنیان از دیگر اتفاقات اصلی در حوزه موسسات دانش بنیان به شمار می رود.

ایجاد الگوی سرمایه‎ گذاری موسسات دانش‎بنیان

از عناصر مهم زیست ‎بوم کارآفرینی، موسسات سرمایه ‎گذاری جسورانه یا ریسک پذیر هستند. سرمایه‌ گذاری جسورانه یک راه تامین مالی نوین مخصوص کمپانی هایی می باشد که در زمان دشواری از چرخه عمر خود به ‎سر می ‌برند. این روش در تمام دنیا به‌ عنوان یکی از بهترین شیوه های تامین مالی برای طرح ها و شرکت‌ های نوآور به شمار می رود و با موفقیت ‌های چشمگیری که ‎بدست آورده، چهره جهان را در بعضی حوزه ‎های فناورانه عوض کرده است. معاونت علمی ‌ریاست جمهوری در اقدامی مشارکتی و تعامل الگوی بومی برای پیشرفت صنعت سرمایه ‌گذاری جسورانه در کشور به وجود آورده است.

هم‌ اندیشی فعالان اقتصاد دانش ‌بنیان

معاونت علمی و فناوری در جامعه از طریق برنامه‌ های مشترک در حمایت از کالاها و خدمات دانش ‌بنیان ساخت داخل و در نظر داشتن تخفیف فرهنگی در تبلیغ و معرفی این کالا، تفاهم ‌نامه همکاری با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ایجاد شد. همین طور در راستای فرهنگ سازی اقتصاد دانش ‌بنیان و معرفی کسب ‌و‌ کارهای نوین و موسسات نوآور، اولین نشست هم ‌اندیشی فعالان اقتصاد دانش ‌بنیان، فناوری و اقتصاد دانش ‌بنیان با حضور رئیس جمهوری امسال اجرا شد. در کنار این نشست، بازدید از نمایشگاه بسیاری از شرکت‌ های دانش‌ بنیان هم صورت گرفت.

همین طور دومین نشست فعالان اقتصاد دانش بنیان با موضوع معافیات های مالیاتی که در سال 1394 اجرا شد و با حضور قابل توجهی از مدیران موسسات دانش بنیان، فناوران و چند از مسئولان سازمان امور مالیاتی کشور اجرا گردید.

https://digibonyan.com/pishraft/

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۲:۲۴ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب