cbrc
 
نویسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

شخصیت شناسی آرایشگر
در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است. البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.

به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند.

شخصیت شناسی آرایشگر بر اساس تست MBTI
ESFJ این تیپ شخصیتی از کارهای خدماتی لذت می برد و دوست دارد با مردم در تماس باشد و به آنها کمک کند.

ISFP این تیپ شخصیتی از ارائه خدمت به دیگران و رفع نیازهای آنها لذت می برد.

نحوه ورود به شغل آرایشگری
شما می توانید این کار را به صورت کاملا تجربی و پیش یک استاد ماهر یاد بگیرید. اما برای آموزش حرفه ای در این شغل می توانید پس از گذراندن سال اول دبیرستان وارد شاخه کار و دانش در رشته آرایش و پیرایش زنانه و یا رشته پیرایش وترمیم موی مردانه شوید.

همچنین در صورت علاقه مندی می توانید در رشته های پیرایش زنانه و مردانه و مراقبت و زیبایی مو و پوست که به تازگی در دانشگاه جامع علمی کاربردی راه اندازی شده است، ادامه تحصیل دهید.

علاوه بر این امکان شرکت در دوره های آموزشی ۳ تا ۴ ماهه آموزشگاه ها (زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای) برای علاقه مندان وجود دارد. در این صورت پس از دوره در صورت موفقیت در آزمون وزارت کار، مدرک معتبر فنی و حرفه ای دریافت خواهید کرد. البته دوره های تخصصی پراکنده دیگری نیز وجود دارد که در صورت علاقه می توانید در آنها شرکت کنید.

فرصت شغلی و بازارکار آرایشگری
شما می توانید در آرایشگاه های مختلف در قالب همکاری با صاحب آرایشگاه کار کنید. در این نوع کار معمولا درآمد آرایشگر به صورت درصدی و توافقی با صاحب آرایشگاه تعیین می شود.

در ادامه، در صورت داشتن تجربه لازم و سرمایه مورد نیاز، می توانید مستقل شده و برای خود آرایشگاهی راه اندازی کنید. اگر سرمایه کافی ندارید، می توانید با چند آرایشگر دیگر به صورت مشترک، آرایشگاهی تاسیس کنید.

راه دیگر برای اشتغال در این حوزه این است که با گذراندن دوره های تخصصی و گرفتن مدرک مربیگری ، آموزشگاه آرایشگری راه اندازی کنید. هزینه های راه اندازی یک آرایشگاه یا آموزشگاه آرایشگری ممکن است زیاد باشد، اما آرایشگران اگر بتوانند خدمات خوبی ارائه کرده و مشتری جذب کنند، به زودی با درآمد خود می توانند این هزینه ها را جبران کنند. برای آشنایی با شرایط تاسیس آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد روی لینک زیر کلیک کنید :

آیین‌نامه نحوه تشکیل و اداره آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد

از آنجا که امروزه مردم به زیبایی و آراستگی خود بیش از پیش اهمیت می دهند و این موضوع به صورت یکی از نیازهای اصلی آنها درآمده است، وضعیت بازارکار مناسبی برای این شغل وجود دارد و روند رو به رشدی را نیز در سال های آتی می توان برای آن پیش بینی کرد.

منبع:donyayekar

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۳۳:۱۹ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب